نحوه اجرای دیوار حائل و برشی در سقف عرشه فولادی گروه صنعتی عرشه‌کاران | metal-deck

نحوه اجرای دیوار حائل و برشی در سقف عرشه فولادی گروه صنعتی عرشه‌کاران | metal-deck

معمولاً در دیوارهای برشی متعارف، محل تشکیل مفصل پلاستیک دیوار در تراز پایه اتفاق می‌افتد. مقاطع بالدار به دلیل مشارکت بال آن‌ها در جذب نیروهای جانبی و همچنین درگیر بودن بال با تیرهای بالا یا پایین عملکرد بهتری دارند. همچنین در سازه‌های بلند اگر از مقطع مستطیلی استفاده شود علاوه بر اینکه سختی سازه زیاد خواهد شد، ازلحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نمی‌باشد.

  • تا حد امکان قالب بندی دیوارهای پیوسته در هر طبقه به صورت یکپارچه انجام شده و از ایجاد درزهای اجرایی پرهیز شود.
  • همانطور که گفته شد، دیوار برشی یک سیستم مقاوم در برابر نیروی زلزله است که به دلیل رفتار مناسب نظیر قابلیت جذب انرژی زیاد، افزایش ضریب اطمینان سازه در مقابل فروریزی و… کاربرد گسترده‌ای دارد.
  • چرا که اجرای غیر متقارن دیوارهای برشی سبب فاصله گرفتن مرکز سختی از مرکز جرم شده و هنگام زلزله، نیروی برشی وارد به مرکز جرم، سازه را تحت پیچش قرار می‌دهد.

کمک گرفتن از کف‌های صلب جانبی یکی از راه‌کارهایی می‌باشد که موجب جلوگیری از جابجایی ستون‌ها در تراز بحرانی می‌گردد. در مدلسازی در نظر گرفتن گسیختگی بالقوه مهارها و اتصالات نیز امکان دارد لازم شود. بجز در دیوارهای چاق یک یا دو طبقه نیازی به مدل کردن لغزش بین درزهای اجرایی نمی‌باشد. مشخص است که در وضعیت اخیر باید محاسبه مقاومت و جزئیات فولادگذاری بشکل دقیق تعیین شود.

  ساخت ربات تلگرام با پایتون از 0 تا 100 آکادمی آی تی

انواع دیواربرشی

در مرحله بعد سخت‌کننده‌ها و اتصالات در صورتی که وجود داشته باشند، طبق نقشه‌های سازه بر روی صفحات نصب‌شده و ورق‌ها به همراه سایر عناصر سازه‌ای شامل تیرها و ستون‌ها به کارگاه نصب منتقل می‌شود. این نوع از دیوارهای برشی (دیوارهای برشی مسلح) شامل دیوارهای ساخته شده از آجرهای توخالی و پرشده با دوغاب‌های سیمانی می‌باشند. ورق های نازک FRP با ضخامت تقریبی 1.3 میلی متر را می توان مشابه کاغذ دیواری برای مقاوم سازی دیوار استفاده کرد.

فروش سنگ لاشه مستقیم از معدن

در این شرایط ضخامت دیوار نباید از محدوده 150 میلی‌متر و عرض آن از 300 میل‌متر کمتر باشد. بررسی محل عبور لوله بتن ریزی در محل استقرار پمپ بتن و یا پمپ دکل برای بتن ریزی، همچنین وجود دستگاه های ویبره و تجهیزات مورد نیاز، لوازم ایمنی پیمانکار سایت عرش سازان سام دک و … از موارد مهم برای بررسی قبل از سفارش بتن ریزی دیوار برشی است. قالب بندی دیوار برشی به صورت منظم و بدون درز اجرا شده و حداکثر یک متر از بولت و پشت بند قائم استفاده شود. در مقاله ” دیوار برشی فولادی “ به بررسی جزئیات نحوه اجرای دیوار برشی فولادی و مزایا و معایب آن پرداخیتم برای مطالعه روی لینک آبی کلیک کنید. با استفاده از این وسیله، دو وجه قالب فلزی که روبروی هم قرار دارند به یکدیگر متصل شده و امکان فاصله گرفتن آن‌ها از هم در اثر فشار جانبی بتن وجود نخواهد داشت.

۴ روش آب‌بندی نمای ساختمان

زیرا وجود دیوار برشی در این طبقات نه تنها سود بخش نیست بلکه وزن سازه را هم بالا می‌برد. ۱- سفره فولادهای قائم و افقی که به طور یکنواخت در تمام سطح مقطع قرار می گیرند و مقدار حداقل آن بر اساس آئین نامه صرف نظر از تلاش برش وارد بر آن برابر ۰۰۲۵/۰ برابر سطح مقطع دیوار در هر دو جهت می باشد. این دیوارها شامل دیوارهای برشی مسلح نظیر دیوارهای با آجر توخالی و پر شده با دوغاب می باشند.

  آموزش پروژه محور طراحی سایت با افزونه المنتور Elementor افزونه صفحه ساز وردپرس